Daria Jakulewicz-Hryniewicka
psycholog dziecięcy
Daria jest psychologiem dziecięcym z kilkuletnim doświadczeniem zawodowym. Ukończyła studia psychologiczne o specjalności klinicznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także studia podyplomowe z zakresu psychologii dziecka oraz wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego z przygotowaniem pedagogicznym. Uczestniczyła w licznych szkoleniach dotyczących problematyki pracy z dziećmi i młodzieżą, m.in. w Kursie na Trenera Szkoły dla Rodziców i Wychowawców w Terenowym Komitecie Ochrony Praw Dziecka w Poznaniu.
Daria, jako doświadczony psycholog, oferuje wsparcie psychologiczne rodzicom i opiekunom dzieci i nastolatków borykających się z różnego typu zaburzeniami rozwojowymi (np. autyzm, zespół nadpobudliwości z deficytem uwagi – ADHD, zespół Aspergera), z problemami natury emocjonalnej i społecznej (np. wybuchy złości, zachowania agresywne, stany depresyjne, lęki, stres szkolny), a także specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi (wynikającymi np. z: dysleksji, niepełnosprawności, trudności adaptacyjnych związanych ze zmianą środowiska edukacyjnego, wcześniejszych niepowodzeń w nauce czy sytuacji kryzysowych, a także szczególnych uzdolnień).
Pomoc u Darii znajdą również osoby doświadczające trudności w codziennej komunikacji z dziećmi, rodzice nie znajdujący porozumienia w kwestiach wychowawczych oraz osoby, które mają poczucie, że ich rodzinne relacje są trudne i bolesne. Daria pomaga podczas cyklicznych spotkań odnaleźć drogę, dzięki której możliwy będzie powrót do odczuwania pozytywnych emocji względem najbliższych.
Doświadczenie zawodowe zdobywała zarówno w ramach własnej działalności, prowadząc konsultacje psychologiczne, jak również pracując w różnych placówkach edukacyjnych. W Szkole Podstawowej i Przedszkolu w Nottingham w Wielkiej Brytanii oraz w International School of Poznań zajmowała się indywidualną i grupową pracą z dziećmi różnych narodowości, sprawowała też opiekę psychologiczno-pedagogiczną nad uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, współpracując zarazem z gronem pedagogicznym i z rodzicami. W Dwujęzycznym Polsko-Angielskim Przedszkolu Montessori „Przystań Odkrywców” w Poznaniu pracowała na stanowisku nauczyciela anglojęzycznego w grupie przedszkolnej mieszanej wiekowo (dzieci od 3 do 6 lat).
Jej życiową i zawodową dewizą są słowa Rudolpha Schaffera: „Rozwój to wspólne przedsięwzięcie dziecka i dorosłego”. W swojej pracy kieruje się przekonaniem, że każdy rodzic czy też opiekun, bez względu na sytuację życiową, może kształtować swój potencjał i kompetencje wychowawcze, a dzięki temu przyczyniać się do szczęśliwego i harmonijnego rozwoju dziecka.
Pracuje zgodnie z zasadami etycznymi zawartymi w Kodeksie Etyczno–Zawodowym Psychologa.
Prowadzi konsultacje psychologiczne w języku angielskim.
Obecnie przebywa na urlopie macierzyńskim.
Istenieje możliwość umówienia wizyty domowej.